Vereisten en aanbevelingen voor vroegtijdige waarschuwingsberichten op sociale media bij crisis- en rampenbeheer
Dit document biedt vereisten en aanbevelingen voor de inhoud en structuur van vroegtijdige waarschuwingsberichten en meldingen op sociale media bij crisis- en rampenbeheersing voor het publiek.Dit document heeft geen betrekking op audio-inhoud.OPMERKING 1 De inhoud, vorm, formaat, kwaliteit, ontwerp en gebruik van audio-inhoud kunnen een belangrijke factor zijn die bijdraagt aan een vroege waarschuwingsboodschap op sociale media. Er kunnen specifieke regels gelden voor het gebruik van bepaalde audio-inhoud.Dit document is van toepassing op alle belanghebbenden bij crisis- en rampenbeheersing die vroegtijdige waarschuwingsberichten en -meldingen via sociale media onder het publiek willen verspreiden.Dit document behandelt niet hoe en wanneer u sociale media moet gebruiken.OPMERKING 2 Voor organisaties die een publieke waarschuwingsfunctie vervullen, geeft [1] richtlijnen over het gebruik van sociale media bij het beheer van noodsituaties en over hoe organisaties en het publiek sociale media kunnen gebruiken en ermee kunnen communiceren vóór, tijdens en na een incident, evenals hoe sociale media het werk van hulpdiensten kunnen ondersteunen.
Bekijk in